KEUZEDEEL
E-COMMERCE

Studenten die iets voor zichzelf willen beginnen, een online functie willen vervullen of een eigen website willen leren bouwen. Met de lesmethode Keuzedeel E-commerce leert de student binnen een jaar  zichzelf of zijn of haar bedrijf online zichtbaar te maken. Het lesmateriaal is geschreven op basis van het ESS keuzedeel: Online marketing en het toepassen van e-commerce.

Deze lesmethode is vooral geschikt voor studenten die naast hun reguliere opleiding het erkende keuzedeel willen afronden. Van mbo-ers die een eigen bouwbedrijf, kinderopvang of kapperszaak willen starten tot studenten die zichzelf willen profileren als dé social media expert van de toekomst. De lesmethode Keuzedeel E-commerce biedt studenten een stevige en solide basis om online succes te behalen! 

Over lesmethode

Inhoud van de lesmethode

Het keuzedeel E-commerce is een losstaande lesmethode die wij hebben geschreven op basis van het examen die is opgesteld door examenleverancier ESS.

Het keuzedeel omvat de volgende onderdelen:

– Webshop opzetten
– Webshop bouwen
– Online marketingmix
– Adviesrapport (communicatiemix)

Naast de basisvaardigheden van het websitebeheer gaat de student ook leren hoe hij zijn website nog beter zichtbaar kan maken voor de doelgroep. Door het gebruik van diverse marketinginstrumenten bouwt de student bedachtzaam aan het vergroten van het bereik en de naamsbekendheid van zijn of haar eigen website of (online) onderneming.

Het keuzedeel E-commerce omvat een studiebelasting van 240 SBUs. 

Voor docenten

Studenten kunnen over het algemeen zelfstandig aan de slag met de opdrachten van E-commerce in het MBO. De docent ontvangt van ons alle benodigde materialen zoals PowerPoints, beoordelingen, instructievideo’s en extra handleidingen.

Om de modules optimaal aan te bieden verwachten wij wel een actieve deelname van de docent. Dit betekent dat wij verwachten dat docenten zelf ook oefenen met de WordPress omgeving. Hierdoor is de docent beter in staat studenten te ondersteunen bij inhoudelijke, praktische en toegepaste vragen.

 

Voor studenten

Ons lesmateriaal is geschreven op het doen en ervaren van E-commerce. Dit leer je namelijk niet uit de boeken, maar in de praktijk! Veel bezig zijn met jouw eigen website en oefenen met online marketingactiviteiten. Daar leer je van!

De lesmodule Keuzedeel Ecommerce is een losstaande lesmethode die geschikt is voor studenten die naast hun reguliere opleiding het keuzedeel: Online marketing en het toepassen van E-commerce (Code K0519) willen volgen.  

Studenten ronden het keuzedeel binnen een jaar af door middel van een examen. Na het behalen van het keuzedeel ontvangt de student een certificaat of een notitie op het diploma. Een absolute pré in deze digitale en online wereld.

De student kan na het behalen van het keuzedeel zijn eigen website van ons overnemen. Een mooie start voor startende ondernemers! 

Examinering E-commerce

De lesmethode Keuzedeel E-commerce is zo geschreven dat deze naadloos aansluit op het erkende keuzedeel: Online marketing en het toepassen van
E-commerce (Code K0519). Lees hier meer informatie over het keuzedeel.

Studenten ronden het keuzedeel af door middel van een eindpresentatie die beoordeeld wordt door de docent. Alle examendocumenten kunnen via ESS worden opgevraagd. 

Studententevredenheid

De studenten die met onze modules werken zijn blij met de zelfstandige en praktijkgerichte opdrachten en waarderen ons met een 8,7.

Nieuwste ontwikkelingen

Elk jaar zijn er nieuwe ontwikkelingen op het gebied van websites en online marketing. Ons materiaal is altijd geschreven op de laatste  online trends.

Z

Arbeidsmarkt

Studenten die het keuzedeel succesvol afronden hebben een grote voorsprong op de arbeidsmarkt maar kunnen ook aan de slag met hun eigen (online) onderneming. 

Inhoud van lesmethode

Deze lesmethode is geschikt voor elke mbo-student die kennis en kunde wil op doen over de volgende onderwerpen:

  • Wat is E-commerce
  • Bouwen en beheren webshop
  • Schrijven voor het internet
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Social media marketing
  • Conversie
  • Mobile marketing
  • Doelgroepanalyse
  • Concurrentenanalyse
  • Meta description
  • E-mail marketing
  • Adverteren
  • Online marketingmix
  • Communicatiemix
  • Wetgeving
  • Analytics

Wij leiden uw studenten op tot beginnend

E-commerce specialist

 

Contact info

Address

Tjerk Bottemastraat 4
Heerenveen

E-commerce in het MBO
by Uitgever Jongonline

Phone Number

06 380 381 87