ONLINE MARKETING

Geschikt voor het keuzedeel online marketing (verdieping) en NIMA A1 online marketeer examen.

Jouw studenten opleiden tot (junior) online marketeer? De studenten duiken hiervoor niet alleen de theorie in, maar gaan vooral praktisch aan de slag met bijvoorbeeld infographics, optimaliseren van pagina’s en het ontwerpen van social media berichten.

Wanneer een student deze methode heeft afgerond is hij/zij klaar om aan de slag te gaan als (junior) online marketeer. Deze methode sluit daarnaast aan op het keuzedeel online marketing (K1104) en is een goede voorbereiding op het NIMA A1 online markteer examen.

De praktijk staat bij al onze lesmethodes centraal. Wij geloven er namelijk in dat het oefenen met echte opdrachten studenten beter voorbereid op een functie in het werkveld. Lees hieronder meer over deze lesmethode.

Pluspunten lesmethode

Studenten beoordelen onze methodes met een 8,7!

Vanuit de basis naar verdiepende online marketing thema’s

Lesmateriaal is zowel offline als online in te zetten

Volledig met presentaties, toetsen, beoordelingen en meer!

PRODUCTinformatie

Wat maakt ons uniek

Onze lesmodule focust zich met name op praktische opdrachten die worden aangevuld met behapbare stukken theorie en waardevolle toepassingsopdrachten. De opdrachten helpen de student aan de slag te gaan met bijvoorbeeld contentcreaties zoals infographics, podcasts en blogartikelen.

Na het afronden van de methode online marketing voldoet de student aan het voorwaardelijke traject van het keuzedeel online marketing (verdieping) en kan de student tevens goed voorbereid het examen maken van NIMA A1 online marketeer. 

Voor docenten

Studenten kunnen over het algemeen zelfstandig aan de slag met de opdrachten. De docent ontvangt van ons alle benodigde materialen zoals het lesmateriaal en instructiemateriaal (o.a. PowerPoints, beoordelingen en handleidingen). Om de lesmethode optimaal in te zetten is een actieve rol van de docent wenselijk. Het leerrendement is bij de student het hoogst is wanneer de docent ook zelf gaat oefenen met de opdrachten. We merken dat de docent dan veel beter in staat is om studenten te ondersteunen bij inhoudelijke en praktische vragen.

Voor studenten

Deze lesmethode is geschikt voor mbo-studenten die geen of onvoldoende kennis hebben van online marketing. De methode is namelijk zo opgebouwd dat een student op een goed tempo vanuit de basis naar steeds moeilijkere onderdelen wordt begeleid.

Voor deze lesmethode maken studenten gebruik van digitale theorie- en werkboeken en kunnen ze met toepassingsopdrachten daadwerkelijk in de praktijk marketingactiviteiten uitvoeren. Denk hierbij aan een relevant zoekwoordenonderzoek, het ontwerpen van e-mails of het analyseren van data uit Google Analytics.

Keuzedeel online marketing

De lesmodule ‘online marketing’ sluit naadloos aan op het erkende keuzedeel: Online marketing (verdieping) K1104. Lees hier meer informatie over het keuzedeel.

Studenten ronden het keuzedeel af met een theorie-examen. Na het behalen van dit keuzedeel is de student tevens goed voorbereid op het NIMA A1 online marketing examen. Beide certificaten zijn een absolute pré in deze digitale wereld waarbij online steeds belangrijker wordt.

Studenttevredenheid

De studenten zijn erg positief over de zelfstandige en praktijkgerichte opdrachten van onze lesmethodes.  Onze lesmethodes wordt dan ook beoordeeld met 8,7!

 

 

Nieuwste ontwikkelingen

Elk jaar zijn er nieuwe ontwikkelingen op het gebied van websites en online marketing. Ons materiaal is altijd geschreven op de laatste  online trends.

Z

Arbeidsmarkt

Studenten die de methode online marketing hebben afgerond hebben een grote voorsprong op de arbeidsmarkt.

Onderwerpen Online Marketing

Tijdens deze methode gaan studenten aan de slag met onder andere:

  • Contentmarketing
  • Contentmarketingcyclus
  • Doelgroepen
  • Zoekwoorden
  • Contentcreaties
  • Sales funnel
  • Search engine optimization
  • SEA en display ads
  • Voice search, featured search en rich snippets
  • Programmatic en native ads
  • Analytics en cookies
  • Social media platformen
  • Earned, paid, shared en owned content
  • Storytelling
  • Social selling en social ads
  • Webcare
  • Edgerank en social media algoritmes
  • Social media planning

Wij leiden uw studenten op tot (junior)

online marketeer

 

   We krijgen een 8,7 van studenten!

   Aansluiting op meerdere keuzedelen

   Geen voorbereidingstijd voor docenten

Service en contact

Address

Oebele Stellingwerfweg 35
Heerenveen

E-commerce in het MBO
by Jongonline

Follow